Základní data:
Třída:MT  (Morfolní trepariozóm)
Výška:60 m
Ochozy:Ub  (Ubožák / komín bez ochozu)
Alternativy:průmyslový areál
Typ:C  (Klasický cihlák; kužel, ok~)
Ochozy:Ub  (Ubožák / komín bez ochozu)
Detail:00
Bilighorze:CC  (Kramle s poloviční ochranou)
Status:P
Stát:CZE  (Česká republika)
Pregion:KVK  (Karlovarský)
Pokomíní:KV  (Karlovy Vary)
Obec:Ostrov
Souřadnice:
50°19'33.762"N,12°57'12.931"E
Podrobnosti:1 zobrazit >>
Historie záznamu:
9.1.2010
19:39:47
+ Dalik_Vrtule_muz - devirgace
9.10.2018
22:39:51
+ Dalik_Vrtule_muz - zbourán koncem září 2018 metodou výstřihu
Mapa + fotky
zasněžená devirgace kouřovody
kotelna
Poznámky
9.1.2010 22:40:51 _M_

Ostrovskou chloubou a hlavní složkou průmyslu ve městě byla výroba trolejbusů. Objekty Škody Ostrov byly postaveny na místě třídírny uranové rudy, která byla zrušena na přelomu 50. a 60. let. Trolejbusy se zde vyráběly až do července 2004, kdy byla v České republice výroba klasických trolejbusů zrušena a Škoda nadále pouze vybavuje autobusy Irisbus elektrickou výzbrojí, což ale provádí v Plzni. V ostrovské Škodě zůstala zachována pouze výroba náhradních dílů pro starší typy vozidel.

  Z areálu společnosti Škoda v Ostrově - Horním Žďáru byla vedena 6,1 km dlouhá zkušební trolejbusová trať do Jáchymova, která byla postavena v roce 1963 pro zkušební jízdy nově vyrobených trolejbusů a ověřování dalších vývojových typů. Členitý profil tratě se stoupáním až 12% umožňoval dostatečné ověření vlastností vozidel.
V létě 2006 byly troleje sneseny, sloupy trakčního vedení byly v souvislém úseku odstraněny pouze v části trasy mezi Horním Žďárem a Jáchymovem, na území Ostrova - Horního Žďáru a Jáchymova je jich většina zachována.