LT H 15/Ub
Letiště, Líně
Základní data: | |
Třída: | LT (Lystecitní trepariozóm) |
Výška: | 15 m |
Ochozy: | Ub (Ubožák / komín bez ochozu) |
Alternativy: | kotelna, budova č. 3 |
Typ: | H (Novodobý cihlák, stupňovit~) |
Ochozy: | Ub (Ubožák / komín bez ochozu) |
Detail: | ^4 |
Bilighorze: | HD (Žebřík s plnou ochranou) |
Status: | S |
Stát: | CZE (Česká republika) |
Pregion: | PLK (Plzeňský) |
Pokomíní: | PS (Plzeň-sever) |
Obec: | Líně |
Souřadnice: | 49°40'40.681"N,13°16'20.38"E |
Historie záznamu:
1.5.2010 22:24:29 |
_M_ - |
Mapa + fotky
Poznámky
KODA © M.i.X 2008-2024 - EN
Historie letiště Líně se začíná psát koncem čtyřicátých a začátkem padesátých let minulého století. V té době z letiště Plzeň - Bory létala nesourodá směs letadel od kořistních typů jako Ar-96, Me-109, Siebely, Storchy, jeden He-219 přes letouny, s kterými se naši letci vrátili z války, Spitfiry a Moskyta až po licenčně vyráběné IL-10 (Avie B-33). Na letišti se koncem 40. let vystřídalo rovněž velké množství útvarů - 24. pluk, Bezpečnostní letectvo MV, 4. a 5. slp, 3. a 18. slp, později 51. slp a nakonec i 45. dělostřelecký průzkumný letecký pluk. V té době začala být také prosazována nová ideologická i technická koncepce letectva, zvláště pak stíhacího. Do republiky začaly dodávky prvních proudových letounů. Celá tato situace vyžadovala vybudování nového letiště v blízkosti Plzně, které by splňovalo podmínky pro provoz nové proudové techniky. Kolem r. 1950 byly zahájeny první práce na výstavbě nového letiště Líně s dráhou dlouhou 2000 -m- a širokou 60 -m-, která byla později na obou koncích prodloužena na dnešních 2450 -m-. Letiště leží v nadmořské výšce 362 -m-n.m..
Více info na - http://www.cvaf.net/base/show/code/550