Základní data:
Třída:LT  (Lystecitní trepariozóm)
Výška:15 m
Ochozy:Ub  (Ubožák / komín bez ochozu)
Alternativy:kotelna, budova č. 3
Typ:H  (Novodobý cihlák, stupňovit~)
Ochozy:Ub  (Ubožák / komín bez ochozu)
Detail:^4
Bilighorze:HD  (Žebřík s plnou ochranou)
Status:S
Stát:CZE  (Česká republika)
Pregion:PLK  (Plzeňský)
Pokomíní:PS  (Plzeň-sever)
Obec:Líně
Souřadnice:
49°40'40.681"N,13°16'20.38"E
Historie záznamu:
1.5.2010
22:24:29
+ _M_ - devirgace
Mapa + fotky
celkový pohled 04/2010 bližší pohled 04/2010
z JZ 04/2010 dmychadlo 04/2010
oktagonální blghz osvětlení na 15 metrové-M- hranolu
Poznámky
9.5.2010 20:46:42 _M_

Historie letiště Líně se začíná psát koncem čtyřicátých a začátkem padesátých let minulého století. V té době z letiště Plzeň - Bory létala nesourodá směs letadel od kořistních typů jako Ar-96, Me-109, Siebe­ly, Storchy, jeden He-219 přes letouny, s kterými se naši letci vrátili z války, ­Spitfiry a Moskyta až po licenčně vyrábě­né IL-10 (Avie B-33). Na letišti se koncem 40. let vystřídalo rovněž velké množství útvarů - 24. pluk, Bezpečnostní letectvo MV, 4. a 5. slp, 3. a 18. slp, později 51. slp a nakonec i 45. dělostřelecký průzkumný letecký pluk. V té době začala být také prosazována nová ideologická i technic­ká koncepce letectva, zvláště pak stíhací­ho. Do republiky začaly dodávky prvních proudových letounů. Celá tato situace vy­žadovala vybudování nového le­tiště v blízkosti Plzně, které by splňovalo podmínky pro provoz nové proudové techniky. Kolem r. 1950 byly zahájeny první práce na výstavbě nového letiště Líně s dráhou dlouhou 2000 -m- a širokou 60 -m-, která byla později na obou koncích prodloužena na dnešních 2450 -m-. Letiště leží v nadmořské výšce 362 -m-n.m..

Více info na - http://www.cvaf.net/base/show/code/550